missiu.pl

missiu.pl – Blog tematyczny o zdrowiu, diecie i lifestyle'u

Zdrowie

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Czy cierpisz na stres w miejscu pracy? Masz zbyt wiele zadań do wykonania w zbyt krótkim czasie? Czy pod koniec dnia często czujesz, że stoisz w miejscu i nie robisz postępów? Nie martw się, z takimi uczuciami boryka się wiele osób.
Od czasu do czasu każdy ma dzień, w którym wszystko wydaje się iść nie tak jak powinno. Co możesz zrobić, gdy ciągle jesteś zestresowany i pod presją? Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Nie wymagaj od siebie za dużo

Często wymagamy od siebie zbyt wiele i narażamy się na dodatkową presję. To sprawia, że ​​pracujemy mniej efektywnie. Nie zapominaj, że nie musisz cały czas funkcjonować idealnie.

Ustal priorytety

Rozpocznij dzień pracy od listy rzeczy do zrobienia tego dnia. Najpierw zrób to, co wydaje Ci się najtrudniejsze. Dzięki temu kolejne zadania będą przyjemniejsze i nic nie będzie nad Tobą „wisiało”. Pod koniec dnia roboczego poświęć trochę czasu na aktualizację listy rzeczy do zrobienia i zacznij planować na następny dzień.

Naucz się mówić „nie”

Wiele osób podejmuje się wykonania pracy, które są poza naszym zakresem, tylko dlatego, że nie chcemą nikogo urazić, mówiąc „nie”. Jednak nikt nie może pracować w nieskończoność i wykonywać obowiązków ponad swoje siły. Należy umieć odmawiać i się tego nie bać.
Czy twój przełożony wymaga od ciebie za dużo? Wyjaśnij rzeczowo, że nie możesz zrobić wszystkiego na raz i zapytaj, które zadania są najważniejsze. Nie tylko Ty, ale także Twój przełożony musicie się nauczyć ustalać priorytety.

Zorganizuj się i utrzymuj porządek na biurku

Jeśli nie masz jeszcze systemu archiwizacji, opracuj go. Przeznacz codziennie trochę czasu na rutynowe zadania, takie jak usuwanie e-maili i wykonywanie formalności. Postaraj się oprzeć impulsowi ciągłego sprawdzania e-maili – to jedna z najbardziej czasochłonnych czynności.

Planuj z wyprzedzeniem

Ustalaj realne terminy i dobrze je planuj. Nie zostawiaj ważnych zadań na ostatnią chwilę – to tylko zwiększy stres. Podziel duże projekty na mniejsze części i rób coś każdego dnia.
W innym przypadku zostaniesz z masą niedokończonych obowiązków i brakiem czasu na ich wykonanie.

Pamiętaj o regularnych przerwach

Nigdy nie opuszczaj przerwy na lunch i jeśli to możliwe, zrób sobie krótką przerwę i wyjdź na świeże powietrze. To pomoże Ci się później lepiej skoncentrować. Jeśli regularnie dużo pracujesz, staraj się przynajmniej raz w tygodniu wyjść gdzieś z rodziną lub przyjaciółmi, zarezerwuj sobie trochę czasu na sport, weź masaż i oderwij się od natłoku obowiązków.

Musisz znaleźć odpowiednią równowagę. Aby praca sprawiała Ci przyjemność, pod koniec dnia staraj się wyłączać z życia zawodowego i daj sobie czas na życie prywatne.

Udostępnij